קמפיין מזרחי-טפחות: למה להעתיק, למה? (עדכון)

משרדי הפרסום המקומיים, בדומה לחבריהם ושותפיהם בעולם הגדול, נוהגים להתגאות בקמפיינים מקוריים המשלבים "אסטרטגיה מחודדת" + "קונספט נועז" + "יצירתיות מבריקה".

רק לפני רגע רץ פה קמפיין של AIG שבמרכזו התחכמות ושמה למה.

והנה, מעלה השבוע בנק מזרחי-טפחות קמפיין חדש שבמרכזו…


שורה תחתונה: יצאתם אלפקות.


*** עדכון *** עדכון *** עדכון *** עדכון ***

מתגובה שהגיעה אלי אמש (1.7.14) עולה כי אנשי הפרסום של מזרחי-טפחות (משרד ראובני-פרידן) טוענים כי הקמפיין שלהם עלה לאוויר כבר לפני יותר משנה, ומשודר כעת שוב עקב זכייתו של הבנק בתחרות כלשהי.

אני מניח כי טענות אנשי הפרסום כי הם "חשבו על זה קודם" נכונות עובדתית, ובכל זאת עולות לפחות שתי שאלות:
1. גם אם לא העתקתם את הרעיון, מדוע לשוב ולשדר אותו בסמוך (ולעיתים כנראה שגם בצמוד) לקמפיין אחר שרץ עכשיו ונתפס בציבור כקמפיין "המקורי" בעוד אתם נתפסים כחקיינים?
2. מאחר וידוע לכם על קמפיין "הלמה" של AIG, מדוע להתעקש על שידורו החוזר של קמפיין ישן ולא לשכנע את הלקוח לציין את זכייתו באמצעות מסר אחר, מקורי ומבודל?

שורה תחתונה בהחלט: למה + למה?

 

תגים: , ,

2 תגובות to “קמפיין מזרחי-טפחות: למה להעתיק, למה? (עדכון)”

  1. שאוו Says:

    http://www.dvarhamefarsem.co.il/home.asp?h=91729

    מסתבר שקמפיין ה'למה' של מזרחי טפחות, קדם לקמפיין ה'למה' של AIG

  2. Idan Bchor עידן בכור Says:

    תודה על התגובה.
    הסבר למאזינינו: בלינק שצורף לתגובה המובאת מעלה מצוטטים אנשי הפרסום של מזרחי טפחות (ראובני-פרידן) המציינים כי קמפיין הלמה של דביר עלה לאוויר כבר בקיץ 2012, ומשודר עכשיו שוב משיקולים שונים.

    אומר זאת כך –
    גם אם קמפיין מזרחי נוצר קודם לזה של AIG, הרי ברור שבפועל הוא משודר לציבור בסמיכות אליו, ולעיתים כנראה שגם באותו מקבץ פרסומות. מבחינה "משפטית" כנראה שאנשי מזרחי-טפחות צודקים, אך ברמה הפרקטית לציבור הרחב יש זכרון פרסומי קצר, ולפיכך נתפס דווקא מזרחי-טפחות כמי שמעתיק וממחזר דחקה של אחרים.
    שורה תחתונה: גם אם לא "למה להעתיק", הרי למה לשדר שוב דוקא עכשיו, כאשר דחקת "הלמה" הפכה ללעוסה ומשומשת…

כתוב תגובה לIdan Bchor עידן בכור לבטל