חדשנות בפעולה: הטוויסט של קוקה-קולה בדרך אל האושר

כבר שנים רבות שבהן מצד אחד אני מתעב את קוקה-קולה כארגון המייצג את "הקפיטליזם הדורסני", ומצד שני מעריץ את היצירתיות הטוטאלית שלה בכל הנוגע לעולמות השיווק והפרסום.
במקביל לפעילויות האגרסיביות של מערכי הלוגיסטיקה והמכירות, שרובן סמוי מהעין הציבורית, מצליחה קוקה-קולה למתוח ולפתח את ערכי המותג הרבה מעבר "למוצר", ולקחת אותם לעולמות הרגשיים הנוגעים בשאיפותיו, כמו גם במועקותיו של הלקוח.

סרטון הפרסום החדש של קוקה קולה שם את האצבע על אחת מנקודות הכאב שלנו בעת החדשה: ככל שאנו נעשים מקוונים יותר, כך אנו מתכנסים בעולמנו הדיגיטלי והופכים לבודדים יותר ויותר.
מה עושים? "מכריחים" אותנו להתחבר לאנשים שלידינו…
איך עושים את זה? שורו, הביטו וראו:

הערות:
* אי אפשר שלא להיזכר בסיסמה של נוקיה – Connecting People – ובמחשבות על הפער בין הסיסמה המבריקה לבין כשלונה של החברה שלא הצליחה לשמור על "החיבור" לשוק וללקוחותיה.
* שימו לב למרכיב המשחק המובנה באינטראקציה החדשה. עוד על הנעה בהנאהכאן.

המאמץ המתמשך: בדרך אל האושר
הקמפיין החדש הוא המשכו של מאמץ מתמשך אותו משקיעה קוקה-קולה "בהשתלטות" על אחד מהנכסים היקרים ביותר בעולם הרגשי – מושג האושר (Happiness) שבו היא החלה לגעת כבר לפני מספר שנים בסדרה של קמפיינים בהם כיכבו "מכונות האושר" וכן "משאיות האושר" אשר הצליחו להפתיע ולרגש אלפי לקוחות בכל רחבי העולם.

למיטיבי לכת: הטוויסט המתודולגי – מהסוף להתחלה
חובבי החדשנות מוזמנים להתבונן לא רק בתוצר החדשני (פקק המחייב אינטראקציה מקרבת לבבות) כי אם גם לטוויסט החדשני בתהליך פיתוח הרעיון: בשונה מהתהליך הקלאסי של עיצוב מוצר חדש ולאחר מכן "דחיפתו" לקהל, מתבססת המתודולגיה החדשה על התבוננות מעמיקה בעולמו של הלקוח, זיהוי נקודות הזדמנות רלוונטיות (במקרה זה: "בדידותנו ברעש הגובר"), עיצוב הפתרון הקונספטואלי ("בואו נחבר אותם") ורק אז עיצוב הפתרון ברמת המוצר.

במילים אחרות: בשונה מהמהלך הקלאסי בו קודם פיתוח הטכנולוגיה ליצירת "ממשק המשתמש", אנו מתחילים בעיצוב הממשק (אוסף הפעולות והחוויות שאנו רוצים ליצור בנקודת המפגש שבין הלקוח למוצר) ורק אז מחפשים את הפתרון הטכנולוגי המתאים לממשק זה.
מזכיר לכם את תפיסת העיצוב שהביא סטיב ג'ובס למוצרי אפל? לא במקרה.

תודות: Yael Bivas

***********  דבר המפרסם  **************
לתיאום מפגשים, הרצאות וסדנאות בנושא יצירתיות וחדשנות בפעולה:
טל. 04-8312264, נייד. 4534227 – 054, ibchor@015.net.il

תגים: , , ,

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: