חשיבה יצירתית: לעשות את זה קל ומהר יותר, למען השם

מי שעוסקים בתהליכי חשיבה יצירתית בכלל, ובתהליכי כתיבה יצירתית (קופירייטינג) בפרט, יודעים כי לרגע "ההברקה" בו מופיע לפתע הפתרון היצירתי במלוא תפארתו, קודמים על-פי-רוב רגעים רבים של חיפוש מייגע (ולעיתים אפילו סיזיפי ומתסכל) – הרבה "רכבות" אשר חולפות להן מפה לשם ולא מגיעות לשום מקום, עד שלפתע…

בחינה מקרוב של תהליכי חשיבה יצירתית במשימות אופייניות כמו חיפוש שם חדש לחברה, מוצר או שירות, מגלה כי הם אינם סתמיים ורנדומליים – כי אם מבוססים על מספר רוטינות שיטתיות בהן אנו מעלים רעיונות חדשים ונעזרים בהם כדי "לדלג" לרעיונות חדשים נוספים.
כל אחת מרוטינות אלה מתבססת על טכניקת חשיבה ידועה ומוכרת לנו, כמו: חשיבה אסוציאטיבית (מפת דרכים =  Ways שנשמע כמו Waze…), פירוק והרכבה יצירתית של מילים ומושגים (משהו חדש = פלא + טלפון = פלאפון), הכפלה  או החסרה של מילים ואותיות ( אני מחפש אותך = I Seek You שנשמע כמו ICQ) וכדומה.

במצגת מטה תמצאו שורה של כלים טכנולוגיים חדשים אשר נועדו לסייע בניהול תהליך של בחירת שם חדש (לחברה, מוצר וכדומה) באמצעות עיבוד ממוחשב, מהיר ושיטתי של אופציות שונות אשר מתבססות על הרוטינות המקובלות. אני מניח כי חלק גדול מהדוגמאות המוצגות לא ידבר לרובנו מבחינת "איכות" התוצרים – אבל כדאי לשים לב לתהליך, לאנרגיה הרבה שהוא חוסך ולאפשרויות הרבות שהוא פותח – לעשות את זה קל, פשוט ומהר יותר.

למיטיבי לכת:
האם זה אכן פותר ומפצח את "חידת היצירתיות", שמחשבות נוספות עליה תמצאו כאן?
כנראה שלא, אך אין ספק ששימוש בכלים ממוחשבים מהסוג שמוצג כאן יוכל לסייע לנו לנהל את החלק "הטכני" של תהליכי החשיבה באופן מקיף ומהיר הרבה יותר. באשר "לניצוץ" היצירתי – אותו נמשיך כנראה לחפש בתהליכים הסמויים מהעין, ממש כמו אליעזר בן יהודה אשר "מילים מילים הוא בדה ממוחו הקודח".

תגים:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: