חדשנות בפעולה: טסקו מעצבת מחדש את זירת השוק, ומצליחה בגדול

נתחיל, לשם שינוי, בשתיים וחצי דקות שמתקצרות עבורנו את סיפור ההצלחה המרשים של רשת Tesco במסעה המאתגר לכיבוש שוק מוצרי הצריכה בדרום קוריאה:

אחרי שהבנו מה קרה, כדאי להקדיש כמה דקות לשאלות החשובות באמת עבורנו:
איך זה קרה, ומה נוכל אנחנו ללמוד ולהפיק מכל זה?

תובנה מס. 1: הכל פתוח
הכניסה לשוק חדש מעניקה לנו הזדמנות יוצאת דופן לא רק ללימוד הזירה החדשה, כי אם גם ליצירת התאמה יצירתית של המוצרים והשירותים אותם אנו מציעים, ושל מכלול התהליכים הרלוונטיים במישורי הפעולה השונים. Tesco לוקחת את ההזדמנות וממנפת אותה לגבהים חדשים ונועזים עוד יותר – בכך שהיא בוחרת להיכנס לזירה החדשה תחת שם חדש לחלוטין (Home Plus), ובכך לוותר על "נכסי המותג" בהם היא השקיעה משאבים רבים לאורך שנים ארוכות. בודאי לא החלטה קלה ופשוטה עבור הרשת המדורגת כמותג החזק ביותר בתחום הריטייל באנגליה.
חומר למחשבה: הנכונות "לפתוח את ה-כ-ל לדיון מחודש" היא אחת מתכונות היסוד הנדרשות כיום למנהלים הרוצים להוביל את ארגוניהם להצלחה מתמשכת במציאות בה חוקי המשחק משתנים השכם והערב.

תובנה מס. 2: כל העולם כולו גשר צר עם פס רחב
מיזם Home Plus הוא דוגמה מצוינת לקריסת החומות אשר הפרידו בעבר בין "העולם הפיזי / האמיתי" (קריא בניינים, רחובות, חנויות, מרכזי מסחר, תרבות וכדומה) לבין "העולם הוירטואלי / דיגיטלי" (קריא אתרי האינטרנט, הרשתות החברתיות וכדומה). המעבר ממסך המחשב הנייח, המנותק לכאורה מהסביבה החיצונית, לאינספור מסכים ניידים הנמצאים בידינו כל העת (סמארטפונים, מחשבי טאבלט וכדומה) פותח שפע של הזדמנויות חדשות לעיצוב חדשני ויצירתי של תהליכי שימוש וצריכה חדשים ושונים לחלוטין מאלה שהכרנו בעבר – בהם חוברים "העולם הפיזי" + "העולם הדיגיטלי" לעולם חדש, מרתק ועתיר הזדמנויות. כדאי לשים לב לכך שהמיזם של Tesco שומר על "הרגלי הלקוח" אשר רגיל לשוטט בחנות, להתבונן במוצרים שעל המדפים ולבחור מביניהם את המתאימים לו, ואינה כופה עליו "קנייה דיגיטלית" מתוך תפריטים צרים וליניאריים המאפיינים אתרי קניות ברשת.
חומר למחשבה: האתגר החדש העומד כיום בפני ארגונים אינו נעצר איפה ביצירת "אפליקציות דיגיטליות" כי אם גם ביצירת הזדמנויות לאינטראקציות חדשות בהן משולבים זה בזה העולם הפיזי והעולם הדיגיטלי.

תובנה מס. 3: זה לא אתה, טמבל, זה הלקוחות שלך
את פורמט הפעולה החדש של Home Plus עיצבה Tesco לאחר שבחנה לעומק את השוק ההדרום קוריאני, לא רק בהיבטי "נתח השוק הפטנציאלי" כי אם גם בהיבטים האינטגרטיביים של  מאפייני הלקוח, התנהלותו ושיקוליו. ההבנה כי הלקוח המקומי עובד שעות ארוכות וחסר זמן פנוי, מרבה להשתמש בתחבורה הציבורית, רואה בקניות מטרד ולא מקור הנאה, ומעל הכל – משתמש כבד בטכנולוגיה מתקדמת, היא הבסיס "להצעת הערך" יוצאת הדופן שמציעה Tesco ללקוחותיה החדשים.
חומר למחשבה: מה היה קורה ומתאפשר לו היו הארגונים הפועלים במקומותינו משקיעים קצת יותר בהבנת הלקוח ומאפשרים לו לקנות לעצמו את מה שמתאים לו ובאופן המתאים לו, וקצת פחות בנסיונות אגרסיביים למכור לו את המוצרים והשירותים אותם רוצה הארגון לדחוף ללקוחותיו, תרתי משמע?

תגים: ,

4 תגובות to “חדשנות בפעולה: טסקו מעצבת מחדש את זירת השוק, ומצליחה בגדול”

  1. מריון בורגהיימר Says:

    נהנתי לקרוא את הניתוח שהצעת למהלך של טסקו בדרום קוריאה. תודה רבה.

  2. עמית Says:

    עידן
    תודה, ניתוח מעניין ומעורר מחשבה של הפעילות החדשנית של TESCO

  3. Idan Bchor עידן בכור Says:

    תודה על התגובות.
    כפי שכתבתי בפוסט עצמו – אם חברת ענק כמו טסקו יכולה "לצאת מהקופסה", כנראה שהכל פתוח גם עבורנו ועבור כל ארגון הרוצה בכך.

  4. המהפך האסטרטגי: האם קבוצת ZAP תציל את דפי-זהב? « הגיגית – הבלוג של עידן בכור Says:

    […] את עצמה מחדש בעת הכניסה לשוק הקוריאני (כמפורט בהרחבה כאן), ומנגד חברת דפי-זהב אשר מנסה, ממש בימים אלה, להמציא את […]

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: