חוכמת רחוב: מבזק מהמרכז לשיווק מתקדם – ואדי ניסנס, חיפה

אלפי המבקרים אשר גדשו בשבת האחרונה את ואדי ניסנס בחיפה לא יכלו להתעלם מריח הקפה אשר אפף והציף אותם לפתע במעלה הרחוב ההומה. מהיכן מגיע ריח הקפה המשכר והמגרה הזה? …ואיפה קונים אותו?

חדי האוזן, אשר הצליחו להתגבר על המוזיקה הקובנית הבוקעת מהבימה הקרובה, הצליחו לזהות קולות עדינים של פצפוץ פולי הקפה הקלויים אשר פוזרו בשפע על הכביש והעלו את ניחוחם העז אל ההמון הפוסע עליהם…


 

וכמו שכתוב בספרים (הרחבה בהמשך), רגע אחרי יצירת הביקוש צריך לאפשר ללקוח לממש אותו – ובדיוק לשם כך ניצבים אנשי "קפה הואדי" (ראה מיתוג) בפתח חנותם עם כוסות קפה קטנות לטעימה (ר' התנסות במוצר + ניהול חווית הלקוח) ועם ערימה גדולה של צנצנות קפה למכירה (ר' זמינות + מימוש מיידי), במחירי מבצע (ר' יצירת דחיפות) + שפע מבצעי קנה-הוסף-קבל (ראה מינוף ההזדמנויות).

חובבי החדשנות והחשיבה היצירתית יזהו כאן, לצד שפע השטיקים השיווקיים, את השימוש היצירתי והמבריק במה שמכונה בספרים "עקרון ההתאמה לסביבה" – ניצול האלמנטים הנמצאים בסביבת המוצר (במקרה זה – הכביש ואלפי המבקרים הפוסעים עליו) ושימוש בהם כמשאב התורם ליצירת החווייה הכוללת.

סדנה למתקדמים: ניהול חכם של מעגלי ההשפעה + שימוש בנשק בלתי קונבנציונלי
מבלי שפקדו בהכרח את הקמפוסים היוקרתיים שמעבר לכביש, ומבלי שחזו באינספור מצגות בנושא "מעגלי ההשפעה על החלטות הקנייה של הלקוח בסביבה רווייה", יודעים אנשי הואדי כי מי שמחליטים באמת הם הילדים, ולפיכך המשימה היא למשוך ולהניע אותם. ההורים כבר יגיעו אחריהם, עם אמצעי המימון הנדרשים למימוש העיסקה.

את התחמושת למשימת איכות זו מספקות בועות הסבון, אשר מרחפות ומנצנצות להן מעל הדוכנים המציעים ממתקים וצעצועים ומושכות אליהן את הפעוטות המוקסמים ואת הוריהם המנוטרלים מכל יכולת סירוב.

איך נולד השימוש היצירתי באקדחי הבועות? אנשי השוק יספרו לנו על היום בו הוציא אחד ממוכרי הצעצועים אקדח בועות מאריזתו כדי להדגים את אופן פעולתו, ואיך הבחינו המוכרים האחרים בילדים המתמגנטים אל הבועות, הבינו מיד את הפוטנציאל הטמון בהן, ויישמו אותו תוך 30 שניות בדיוק – בלי סדנאות לשיווק מתקדם + מצגת אינטראקטיבית בנושא Benchmarking…

רגע של רצינות: הפער האימננטי בין הקורסים לשיווק – לבין תובנות השוק
יהיו הקורסים, הסדנאות, המאמרים, ההרצאות, הפרזנטציות, התיאוריות, המודלים (…והבלוגים!) שמול עינינו עדכניים, חדשניים, עמוקים ומקיפים ככל שיהיו – כנראה שהם לעולם לא יביאו את מלוא ההזדמנויות אותן מעניק לנו השוק עצמו. מי שמגביל את עצמו להיכלי השן, לאולמות ההרצאות, למדפי הספריות ולמסכים השטוחים – נהנה אולי משפע מידע מסודר ומאורגן למשעי, אך מחמיץ את שפע התובנות וההזדמנויות אותן מספק החיכוך האינטנסיבי עם "החיים האמיתיים", הגולמיים והבלתי מעובדים.

תקציר מנהלים:
רוצה ללמוד שיווק- הלכה למעשה?  צא ולמד…

תגים:

6 תגובות to “חוכמת רחוב: מבזק מהמרכז לשיווק מתקדם – ואדי ניסנס, חיפה”

  1. יוסי Says:

    היי עידן
    בספר שרק גמרתי לקרוא עכשיו יש משפט מדהים של ג'ון לה קארה:
    "שולחן העבודה הוא נקודת תצפית מסוכנת על העולם"
    אני חושב שזה מסכם את מה שאתה מנסה להגיד.
    יוסי

  2. קלאודיה Says:

    עידן שלום,

    אני כל כך נהנית לקרוא את הבלוג שלך, תודה רבה!

    אתה יכול להפנות אותי לעוד מאמרים/ספרות בנושא מעגלי ההשפעה על החלטות קנייה בסביבה רוויה?-אני מכינה הרצאה לבעלי עסקים קטנים ואני חושבת שזה נושא בהחלט חשוב שכדי לדבר עליו (אשמח גם להשתמש בדוגמא שלך עם הקפה, ברשותך)
    עוד בקשה לי אליך, בהמשך להרצאה שאני מעבירה: מדובר רק על 45 דקות אחרי הסברים על מט"י והרצאת פייסבוק (45 דקות). השעה תיהיה כ-2130 והייתי רוצה להכניס את העסקים בצורה יותר אקטיבית להרצאה (מדובר על בין 50-100 איש)
    האם יש לך רעיון לאיזשהו תרגיל קטן, משחקון חימום, משהו קצק ואינאראקטיבי?

    אשמח מאוד להמלצות שלך,

    המשך יום נפלא,
    קלאודיה
    יועצת שיווקית וארגונית

    • Idan Bchor עידן בכור Says:

      קלאודיה שלום,

      לשאלתך, בקצרה: "מעגלי ההשפעה" כוללים את כל הגורמים המעורבים בתהליך השיווקי, כשלכל אחד מהם שיקולים ואינטרסים שונים. המשווק החכם צריך להכיר אותם ולהתייחס לכולם.

      הדוגמא הרלוונטית היא דווקא השימוש בבועות סבון: מוכר צעצועים צריך לפעול במקביל מול הילדים ("הצרכן-המשתמש") ומול ההורים ("המחליט-המשלם").
      בעולם הרפואי, לדוגמה, זה מורכב יותר: הרופא, בית המרקחת, ההורה, הילד…

      הפעלה אפשרית:
      שלב א – קחי מהקהל 4 אנשים, תני לכל אחד מהם "תפקיד" (רופא, הורה וכדומה) ובקשי מאנשים בקהל לפרט מה חשוב לכל אחת מהדמויות – ורשמי על הלוח.
      שלב ב – בקשי מהקהל רעיונות למסרים שיווקיים / פרסומיים לכל אחד מהתפקידים.
      שלב ג – דברי על האתגרים השיווקיים / תקשורתיים / פרסומיים שהתרגיל מעלה.

      … ואיפה שם המשפחה שהמלצתי לך בעבר לשים תמיד כחלק מהמיתוג האישי והמקצועי שלך?

      בהצלחה

  3. frydman@netvision.net.il Says:

    עידן,
    כהרגלך הטבת להציג בחדות ובמיקוד נקודה שיווקית חשובה.ואולם לצד חוכמת הרחוב הזו ,חשוב נא כמה סיכונים אורבים לבעלי היוזמה-ממזג אוויר הפכפך , דרך תחרות פעילה ומיידית, מצב פולטי-בטחוני רעוע וכיוצ"ב משתנים סביבתיים קבועים או זמניים. בקיצורבראיית מיקרו ,וכאקט שיווקי קצר מועד,נקודתי,זמני לגמרי אפשר בהחלט להתפעל,אך לא בטוח שהייתי מבטלת את תורות השיווק המודרני בהינף הקולמוס, אחרי הכל אנחנו חיים מזה…שותפתך למאבק ההסברה והשכנוע הבלתי נגמר של לקוחות- סמדר

    • Idan Bchor עידן בכור Says:

      סמדר יקירתי,
      חס וחלילה שאנסה לפגוע בפרנסתנו ו/או בתורות ובמודלים השיווקיים (כידוע לך אני חמום מוח אבל לא מתאבד שיעי)…
      כל שאני ממליץ הוא לצאת מדי פעם מה- Office ולשוטט קצת ב- Market, ולגלות שהוא מלא Insights שאותם ניתן ליישם הן באירועים קצרים וחד-פעמיים (כמו פסטיבל "החג של החגים" בואדי ניסנס) והן בפעילות השיווקית היום-יומית.

      בקיצור: יש הרבה חוכמה ברחוב. אפשר וכדאי ללמוד גם ממנה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: