מוצר השנה 2010: חדשנות מנצחת – כאן ועכשיו

טקס מוצר השנה 2010 אשר נערך אמש (24.1.2010) במוזיאון תל-אביב, חזר והזכיר לכולנו כי חדשנות אינה רק "שעשוע אינטליגנטי", כי אם כלי שיווקי רב-עוצמה המסייע ביצירת בידול ותורם להצלחה שיווקית ועסקית מתמשכת.

מול קהל מפרגן של כ-500 מנהלים ואנשי שיווק בכירים הוכרזו בזה אחר זה 29 המוצרים הזוכים בתואר מוצר השנה, כשאת תואר החברה החדשנית קוטפת השנה פרוקטר אנד גמבל ש-9 ממוצריה זכו השנה בתואר הנכסף, כשלצידה מככבות תנובה ושטראוס עם 3 מוצרים זוכים כל אחת. בקרב המסקרן בין הלוקאלי לגלובלי הוכיחו החברות הישראליות שיש להן יתרון מסויים בהכרות עם השוק המקומי, עם 15 מוצרים זוכים לעומת 14 לבינלאומיות.

מוצר השנה הינו פרוייקט שיווקי יוקרתי המתנהל מזה למעלה מ- 21 שנים ב- 29 מדינות בכל רחבי העולם, ומזה 5 שנים בישראל (בייזום וניהול של "פורום שיווק"), בו נבחנים ומדורגים מוצרים חדשניים בשוק מוצרי הצריכה – בתהליך ייחודי המשלב בחינה ראשונית ע"י צוות מומחים מתחומי הניהול והשיווק וסקר צרכנים רחב היקף (בישראל – מעל 2,000 בתי אב) אשר בוחן את עמדות הצרכנים ביחס למוצר ולחוויית השימוש בו.
החדשנות במוצרים מקיפה תחומים רבים: החל מהרכב החומרים, דרך אופן השימוש ועד עיצוב חדשני של המוצר ואריזתו.

חדשנות ויצירתיות = העדפה, יתרון ורווחיות
הנסיון הבינלאומי, כמו גם הנסיון המקומי, מוכיחים מדי שנה כי פרסום הזכייה במדיה ועל-גבי המוצרים הנבחרים עצמם משפיע באופן מובהק על העדפתם על-ידי הציבור הרחב, ומעלה באופן דרמטי את היקפי המכירות בפועל.
מסקר צרכנים מיוחד אשר נערך לאחרונה על-ידי חברת TNS-טלגאל ופורסם לראשונה אמש עולה כי 76% מהצרכנים הישראליים רוצים לנסות מוצרים חדשים שיש בהם אלמנטים חדשניים, וחשוב עוד יותר – 60% מהצרכנים אף מוכנים לשלם יותר עבור מוצר שיש בו חדשנות ותועלת אמיתית עבורם.


להיות 10 בחדשנות – הדוגמה של סוגת
דוגמה מצויינת ליישום חדשנות המבוססת על העדפות הצרכן ועל הנוסחה הותיקה זמן=כסף, היא סידרת מוצרי "10 דקות ללא השריה" של חברת סוגת.
האתגר: כל מי שמכין תבשילי קטניות ופסטות מכיר את הצורך בהשריה מוקדמת, פעולה אשר מאריכה את זמן ההכנה הכולל ומקשה על שימוש בקטניות בסיטואציות בהן ברצוננו ליהנות מתבשיל "איכותי ומעניין" אך ברצוננו להכין אותו מהר, כאן ועכשיו…
הפתרון החדשני: סידרת "10 דקות ללא השריה" מכילה לקטים שונים בהם משולבים מרכיבים "חצי מוכנים" אשר חלקם עברו השריה ובישול מוקדם, מה שמאפשר הכנה מהירה ביותר של הלקט כולו. רעיון מבריק הפונה לקהל רחב המחפש אופציה לתבשיל איכותי, "מעניין" ומהיר ומוכן לשלם עבורו מעט יותר…
וכידוע: הרבה כסף קטן = כסף גדול.

עוד על מוצר השנה ופרוט המוצרים הזוכים בקטגוריות השונות תמצאו כאן.

תגים: , ,

2 תגובות to “מוצר השנה 2010: חדשנות מנצחת – כאן ועכשיו”

  1. יוסי Says:

    עידן,
    אכן כל מי שמכין קטניות יודע על הצורך בהשרייה. לגבי תבשילי פסטות אין דבר כזה השרייה. מי משרה פאסטות??????????
    אלא אם מדובר בז'ניה מקרקוב. שזה הכי רחוק מחדשנות

    בברכת תרבחו ותסעדו
    :)
    יוסי

  2. Idan Bchor Says:

    יוסי יקירי,

    סחתיין על הערנות, אלא שהמשפט "תבשילי קטניות ופסטות" מתייחס לתבשילים המכילים את שני המרכיבים יחדיו, ובהם כמובן שיש להמתין בדרך כלל להשרית הקטניות.

    כך, למשל, כולל "הלקט האיטלקי" שקבלתי במתנה באירוע את המרכיבים הבאים (ציטוט מהאריזה – לא נגענו) : "ספלט (סוג של חיטה), גריסי פנינה, פסטה (חיטת דורום סמולינה), עדשים אדומות וצהובות, אפונה ירוקה וצהובה, חיטת קמוט. כל המרכיבים מבושלים מראש למעט העדשים האדומות והפסטה" (סוף ציטוט).

    לגבי ז'ניה – Never say never.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: