Presentation SUCCES factors

העיסוק החוזר ונישנה בפרזנטציות אינו מקרי. בעולם שיווקי תזזיתי ורווי מסרים אנו זקוקים לשיטות וכלים חכמים ומדוייקים יותר כדי לזכות בתשומת ליבו של הלקוח/הצופה, וכדי לעביר לו את המסר כך שיחרט במוחו באופן החזק והטוב ביותר.

כמה פוסטים דרומה מכאן, סקרתי את הספר המצויין ככה זה נדבק (Made to Stick) אשר מציע את "נוסחת ההצלחה" ליצירת מסרים חזקים ו"דביקים". רוצה הגורל הרנדומלי (http://mymodemsux2.wordpress.com/) והנה מופיעה לה כאן בשכונה דוגמה חיה לפרזנטציה שקדמה אומנם בכמה שנים לספר, אבל עובדת בדיוק לפי ההנחיות שלו…

המקום: כנס מקצועי של חברת Nvidia העוסקת בייצור מעבדים גרפיים.
האתגר: להציג את ההבדל בין מעבד "טורי" (CPU) לבין מעבד "מקבילי" (GPU) אשר מעניק יכולות גרפיות חזקות הרבה יותר.
ברירת המחדל: מצגת עתירת גרפים ונתונים טכניים "לפני ואחרי".
הפתרון היצירתי: בואו נעשה משהו שונה לחלוטין…

צפו במצגת הנהדרת, ואם גם אתם נדלקתם – המשיכו אחריה לכמה הרחבות מעניינות.

הרחבות ותוספות למיטיבי לכת

א. החדשות בהרחבה
הסרטון המוצג מעלה עבר עריכה והוא מכיל את עיקרי הדברים בלבד. בפועל המפגש ארוך יותר, ומכיל קטעים נוספים בהם הפרזנטורים "יוצרים את הסיפור", מלהיבים את הקהל, בונים את המתח ומטפלים מצויין בעיכובים ותקלות שתמיד אורבים לנו במצגות כאלו. אם יש לכם כמה דקות, צפו מחדש בגירסה המורחבת:
חלק ראשון (שימו לב לתהליך בניית המתח):
http://www.youtube.com/watch?v=nqdLrACBrOI&feature=related
חלק שני (שימו לב לבניית המתח מחדש):
http://www.youtube.com/watch?v=3NBGzZ_InTM&feature=related
חלק שלישי (שימו לב למתח וגם לטיפול בתקלות):
http://www.youtube.com/watch?v=kUdV5hlzsE8&feature=related

ב. מי אלה המופרעים האלה?
צמד הפרזנטורים המופלאים אינם אנשי החברה, אלא נשכרו על-ידה במיוחד כדי לבנות ולהציג את זה. בקצרה, מדובר ב-"מכסחי המיתוסים", Adam Savage and Jamie Hyneman צמד-חמד המתמחה ביצירת אפקטים מיוחדים לתעשיית הקולנוע ופועל, בין היתר, בשירות ערוץ Discovery. שימו לב לתובנה הבאה: כדי לרגש אנשים צריך "אפקטים מיוחדים" – אם כך הבה נעזר במי שזו מומחיותו… כל כך פשוט, כל-כך גאוני.

שיחה רצינית עם אנשים מוטרפים: http://www.discoverychannel.co.uk/mythbusters/conversation/index.shtml

ג. Show & Business – טכניקות מהסרטים
ככל שסיטואציית המצגת קרובה יותר לסיטואציית "המופע" (קהל גדול, צורך ביצירת אימפקט מרכזי חזק ולא העברה של נתונים רבים, מונולוג יותר מדיאלוג) – כך יש הגיון להשתמש בטכניקות הלקוחות מעולמות הבידור והסרטים.

מוסר השכל: מה הסיפור שלך?
היצירתיות אינה מתחילה מול המסך הריק של פאואר-פוינט בלילה שלפני הפרזנטציה, כי אם הרבה קודם: מה אני רוצה להגיד ולהעביר, מה המטאפורה שתעשה זאת באופן הטוב ביותר, ומהי הדרך שתיצור מתח, עניין ו"דביקות" מירבית.

* כן, כן, אני יודע -אני חייב לסדר את הלינקיאדה…

תגים:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: