אל-על מאבדת כיוון וגובה, ובקיצור: מתווקווקת

אני יושב לי בלשכתי הצנועה, עוד שבוע עבודה הולך ונגמר, החיים שלי אבטיח-עם-גבינה-בולגרית ועל המסך שמולי מנסה און פרלין לפתות אותי להתרומם איתו ועם החמוס שלו…

דילמקה: איך כותבים על הקמפיין המתווקווק הזה בלי לצאת הומופוב חשוך וחסר כל חוש הומור?

הרבה לפני שה"ברנדינג" עשה עלייה לארצנו, נהנתה אל-על במשך שנים ארוכות ממיתוג ממוקד וברור: חברת התעופה הלאומית.

זה מיצוב חזק, זה יוצר קירבה, שייכות וגאווה עבור הלקוח ובידול שיווקי חד וברור מול המתחרים. שהרי מה זה האוכל הנפלא של SwissAir והשירות המצויין של British Airways לעומת הידיעה שהבליטה במכנסיו של הבחור המסוקס שמנמנם בכסא N-3 היא שתעמוד לנו מול כל לילה חאלד שתקום עלינו לכלותנו…

אלא שלמרבית הצער, לא רק שבחורינו המצויינים איבדו מקיסמם, נדמה שכבר כמה שנים אין אף אחד ליד ההגאים בקוקפיט השיווקי של אל-על: היא מאבדת כיוון וגובה, מזגזגת בין מסרים שונים ומשונים, ומיישמת בהצלחה מלאה את המוצר הביזארי שהנפיקה לנו בעבר – "טיסה לשום מקום".

וכאשר אין אסטרטגייה ברורה ומוצקה, מופיעות להן "הברקות" פרסומיות חסרות כל פשר, מיקוד והמשכיות: פעם "השמיים מוכנים" (מטוסים חדשים), פעם "התקווה", פעם קמפיין עטור כנפיים אותו הגו עובדי החברה בעצמם (שירות אישי), ועכשיו הפרלין המתוק שמנסה לווקווק אותנו לאתר ההזמנות המקוונות של החברה (iFly – כמה מקורי…).
נכון, יובל סמו מוכשר כמו שד, הדמות של און פרלין קורעת אותי בכל הופעה שלה ב"ארץ נהדרת" וגם הקמפיין הזה מצחיק אותי, אבל… האם זה מושך אותי כלקוח? …מחזק אצלי את ערכי המותג? …פותח לי את הויזה? …מטיס אותי לסוף שבוע אול אינקלודד?

ובקיצור, מתוקים שלי:
ליהוק? אחושלינג. סטיילינג? סוף. קופירייטינג? אנבליבאבל. אסטרטגייה???

תגים:

תגובה אחת to “אל-על מאבדת כיוון וגובה, ובקיצור: מתווקווקת”

  1. יורם Says:

    הי עידן, במסגרת מסעות הנוסטלגיה שלי הרחק מעבר לים נתקלתי בבלוג שלך. מאוד נחמד. האם זה מתפרסם גם בעיתון כלשהו? אם לא חבל מאוד כי זה ממש מעניין.
    בכל מקרה אני שמח לראות שאתה ממשיך במלוא התאוצה.. תהיה בקשר.

להשאיר תגובה

