אדוני המנכ"ל, עינב גלילי ומחשבות טורדניות על הפער הבלתי נסבל בין הבאזז השיווקי לאיכות המוצר

אחרי חודש של Build-Up מטורף בסגנון הפוך-על-הפוך-על-הפוך-על הפוך (או להיפך) + שבוע אקסטרה בחסות ראה"מ וחבר מרעיו, הופיעה אמש סוף סוף עינב גלילי על מרקעינו, בתכנית אישית אשר אמורה היתה להביא לנו קצת נחת ושמחה.
והתוצאות? לפחות לפי הסקר המקיף שנערך על הספה בביתי + 200 הטוקבקים הראשונים אשר הגיבו נכון לרגע זה לכתבת הביקורת הצוננת ("באה באופסייד") באתר Ynet, נראה כי שוב ושוב – כגודל הציפיות כך גודל האכזבות: למעט 2-3 הברקות של מודי בר און החביב כתמיד, ופינה עצבנית לעילא של רמי הויברגר – הכל צפוי, רדוד, מזיע מרוב מאמץ ובלתי מהנה בעליל.

בואי גלילי – עם כל הכבוד לאדוני המנכ"ל, מה עם הצופים בבית?

רגע של רצינות:
השפעות הבאזז השיווקי על המפגש הקריטי בין המוצר לבין הלקוח-הצרכן
תכנית טלויזיה (ובוודאי "תכנית בידור") הינה מוצר לכל דבר, אותו יש לשווק לקהל היעד במטרה שיכיר אותו, יתעניין בו, ירצה להתנסות בו, ולא פחות חשוב – יהנה, יפיק ערך וימשיך לצרוך אותו שוב ושוב.
כדי שכל זה יצליח, לא מספיק להפגיש את הלקוח עם המוצר, אלא יש לטפל נכון בכל מרכיבי המפגש ובחוויות אותן הוא יוצר.
וכאן – במרחב החווייתי המשלב אלמנטים פיזיים, נפשיים ורגשיים גם יחד – באות לידי ביטוי לא רק התחושות הנוצרות "כאן ועכשיו", כי אם גם הציפיות אשר מהוות חלק חשוב ממרחב ההתייחסות (Reference) של הלקוח:
כאשר נוצר פער גדול מדי בין ציפיותיו הגבוהות של הלקוח לבין איכויותיו של המוצר עצמו, מופיעה חוויית האכזבה – אשר אינה קשורה, כאמור, לאיכות "האובייקטיבית" (אם ניתן להגדיר כזו) כי אם לאיכות ולחווייה אשר אותה ציפה הלקוח לפגוש.
ואם אנו תרמנו ליצירת הפער, בין אם בגלל איכות המוצר שאינה טובה דיה ובין אם בגלל האדרתו מעל ומעבר לאיכותו "האמיתית" – האחריות לאכזבה נופלת כולה עלינו.

האתגר הניהולי:
בחזרה ממיקוד בעולם השיווק למיקוד באיכות המוצר ובהלימה ביניהם

התפיסה כי "כל המוצרים זהים באיכותם" בצד ההילה הרבה לה זוכים עולמות השיווק והפרסום, הותירה בארגונים רבים מאחור את העיסוק הבסיסי באיכות המוצר – כיצד משפרים אותו והופכים אותו לטוב ומתאים יותר לרצונות הלקוח.
התחושה לפיה "הכל שיווק", וההנחה כי "אם נדחוף את זה מספיק חזק – הם כבר יקנו" מבטאת התנשאות וזלזול בלקוח וביכולתו לבחון ולהעריך את איכות המוצרים והשירותים המוצעים לו, בצד חוסר הבנה בתהליך השיווקי העכשווי – בו ניתן משקל הולך וגבוה לקנייה החוזרת / השימוש המתמשך של הלקוח וכן לאיכות החווייה אותה הוא ממהר לשתף הן במעגלים האישיים (משפחה, חברים) והן במעגלים הציבוריים החדשים העומדים כיום לרשותו בדמותם של טוקבקים, פורומים וכיוצא באלה.

מיטיבי הלכת מוזמנים לשים לב לדמיון לעולם הבורסאי – אשר גם בו נמדדות כיום חברות לא רק באיכות ביצועיהן, כי אם במידת ההלימה בין ההבטחות והתחזיות לבין הביצועים בפועל. ועל זה כבר נאמר, שוב ושוב: הבטחות צריך לקיים…

אדוני המנכ"ל – לתשומת ליבך ולטיפולך…

תגים:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: