מגזין Fortune מדרג את "החברות המוערכות בעולם" וקובע שוב: שם המשחק החדש – חדשנות

כמדי שנה בעונה זו, מפרסם מגאזין העסקים Fortune בגליונו החדש (אשר מהדורתו המרשרשת תופץ בדוכנים רק בשבוע הבא – 17.3.08) את דירוג החברות המוערכות ביותר באמריקה ולצידו את הדירוג הגלובאלי.
בשונה ממקומותינו, בהם מתבססים חלק מה"סקרים" על בנות 14 מאותגרות הורמונים ולחלופין על צוות שופטים מאותגר אינטרסים-צולבים, מבסס פורצ'ן את הדירוג שלו על סקר בקרב 3,700 מנהלים מתחומי פעילות מגוונים, מה שהופך את הדירוג, כמו גם את התובנות הרבות אותן הוא מספק, לרציני הרבה יותר.

 הערך החדש של "להיות מוערך"

בשונה ממרבית הדירוגים אותם נוהג המגאזין לפרסם מעת לעת (והידוע ביניהם – רשימת Fortune 500) – המתבססים על "נתונים מוחלטים" כמו נתונים פיננסיים, היקפי פעילות וכדומה – מתבסס דירוג החברות המוערכות על "נתונים רכים" הקשורים לתפיסות אישיות הניזונות רבות מהעולם התקשורתי. זהו חסרון משמעותי עבור מי שמחפש את "האמת המוחלטת", אך יתרון עבור מי ששותף לתפיסה כי ערכם של ארגונים (כמו גם של יחידים) אינו "מוחלט" כי אם שיקלול משוכלל של נתונים מוחלטים ונתונים "רכים" – המחזיקים זיקות וקשרים מורכבים ביניהם: שהרי מי שנתפש ומופיע כמוערך זוכה בדרך כלל לביקוש רב יותר, מה שמשפר את נתוניו "המוחלטים". תקשורת נכונה ומפרגנת של נתונים אלה יוצרות את "הערך" החדש – וחוזר חלילה… תשאלו את נינט.

השאלה המסקרנת תמיד היא מהם "מרכיבי הערך" עליהם מבוסס הדירוג. מיטיבי הלכת יטענו, ובצדק, שעצם בחירת הפרמטרים לדירוג יש בה משום הכוונה והטייה של "שיקלול הערך" – שהרי "מה שאתה שואל זה מה שאתה מקבל".
לאור זאת, מעניין לדעת כי חדשנות (Innovation) היא הפרמטר שנבחר להופיע בראש רשימת המרכיבים (שלכל אחד מהם משקל שווה בדירוג החברה) הכוללת גם: ניהול עובדים, ניהול "נכסים" ומשאבים, אחריות חברתית, איכות הניהול, יציבות פיננסית, השקעה לטווח ארוך, איכות המוצרים / השירותים.

Apple: The Winner takes it ALL

כאשר חדשנות היא ערך מוביל, אין פלא שהזוכה הגדולה של השנה היא חברת Apple, אשר קוטפת את מלוא התהילה: היא מוכתרת במקביל כחברה המוערכת ביותר הן באמריקה והן ברשימה הגלובאלית, היא מדורגת ראשונה בתעשיית המחשבים (לפני IBM, היולט-פאקארד וזירוקס), ומקבלת את הניקוד הגבוה ביותר לא רק בתחום החדשנות אלא גם בקטגוריית ניהול עובדים וקטגוריית איכות המוצרים.
מעניין גם להיווכח כי ברשימת החברות החדשניות מקדימה Apple את חברת Nike עימה היא משתפת פעולה במסגרת פרוייקט NikePlus בו מוצעת ללקוח אינטגרציה יצירתית ובלעדית של מוצרי Nike עם מכשירי iPod של Apple – כפי שמומחש בפרסומת המצוינת הזו.

עוד הסברים לסודות ההצלחה של Apple (ניחשתם נכון – "חדשנות אובססיבית") תמצאו כאן, וכדי ליצור איזון ראוי מקפיד המגאזין להביא גם מאמר אופוזיציוני תחת הכותרת – The trouble with Steve Jobs.

Innovation Rules

הבשורה החשובה ביותר לטעמי, כמי שעוסק כיום רבות בעולם החדשנות, הינה שזו כבר אינה נחלתם הבלעדית של יזמים "משוגעים לדבר" (כמו סטיב ג'ובס וחבריו) – כי אם אחד ממרכיבי היסוד של כל ארגון המחפש הצלחה מתמשכת.

כלומר – חדשנות כבר אינה "מוצר מותרות" כי אם "תרופה מצילת חיים", כמו שכותבת אן פישר במאמר מרתק תחת הכותרת Innovation Rules:
If the disparate companies on our lists have one thing to teach less admired companies, it's to keep right on investing in innovation even when times are tough.

אין לכם זמן וכסף בשביל זה? אל תגידו שלא אמרנו לכם…

***  פינת המציאות והשיווק האגרסיבי  ***
מפגש נוסף בנושא חדשנות בפעולה יתקיים בכפר המכביה ביום א' 30.3.08 אחה"צ. פרטים נוספים על המפגש ותכניו תוכלו למצוא כאן ואת טופס ההרשמה תוכלו לראות ולהדפיס כאן. להתראות!

תגים:

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: