תקשורת פנים-ארגונית: בין סיסמאות למעשים

בעוד אחותה המפותחת, הידועה בכינויה תקשורת שיווקית, מתהוללת לה מחוץ לבית ומנסה לפתות את קהלי היעד, ליצור איתם יחסים מתמשכים, להשפיע על מנהגיהם ולמנוע את נטישתם בבוקר שאחרי – מופקדת האחות הצעירה יותר, הקרויה תקשורת פנים-ארגונית על הזירה הביתית:
לתקשר עם אנשי הארגון, להעביר להם מסרים, לעצב ולנהל את עמדותיהם, ולא פחות חשוב – להשאיר אותם בבית, על אף הכאבים והמועקות שקיימים תמיד וכנגד הפיתויים הרבים הקוראים להם מבחוץ.

וממש כפי שהתקשורת השיווקית יכולה להיות שרלילה נטולת עכבות, כך גם התקשורת הפנים-ארגונית יכולה להפוך בקלות רבה לערוץ ציני – בו הופך הפער בין הסיסמאות הניהוליות לבין המציאות בשטח לבלתי סביר ובלתי נסבל בעליל. הנה לכם Case Study …

שלשום (29.1.08) הופיעו בעיתונות כותרות המבשרת על פיטורי 700 עובדים מחברת ECI והעברתם לחברה אחרת. במקרה לגמרי הגיע לשולחני, ממש באותו היום, מסמך פנימי של החברה המתהדר ב"מיתוג פנימי" בו נוספה ללוגו הרשמי גם הבטחה פמיליארית, מלכדת ונוסכת אמון: Together .

כן, כן, תמיד ביחד… עד שמגיעות רוחות קרירות, השמיכה הארגונית מתכווצת ומישהו צריך להתמקר החוצה. נותר רק לקוות כי מכתבי הפיטורים הודפסו והוגשו על ניירת סטנדרטית יותר ומביכה קצת פחות.

eci-291.jpg

תגובה אחת to “תקשורת פנים-ארגונית: בין סיסמאות למעשים”

  1. mymodemsux2 Says:

    מהבחינה הזו, החברה שהכי מדהימה אותי היא comvers.
    היא פיתחה מחזוריות לפיה מגייסים אלפי אנשים במשך שנתיים, ומפטרים אותם בשנה השלישית.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: