פלאפון, נינט, הקרחת והקראחנה

פוסט זה נכתב ערב כניסת השבת (16:15) וכבר עתה ברור כי הנושא המרכזי במהדורה המרכזית של ערוץ 2 הערב לא יהיה המצב הנפיץ בגזרת עוטף עזה, כי אם הקרחת הסלולארית של נינט.

אין לי ספק כי עבור פרסומאי ויחצ"ני החברה זהו רגע של אושר צרוף: הם יודעים היטב מה שווייה של כתבה כזו, כמו גם של עשרות הכתבות, מאות הפוסטים ואלפי הטוקבקים שהקרחת הזו עומדת לייצר בזמן הקרוב.
כ-ו-ל-ם מדברים על זה יאמר הסופרוייזר למנהל הקריאייטיב, שיחקנו אותה בענק תאמר היחצ"נית ליח"צנית המישנה, אנחנו על המפה יסמס סמנכ"ל השיווק למנהל המכירות, כנסו, כנסו תצ'וטט לירן12 השולטתת…

אלא שלטעמי מעידות הקרחת והקראחנה שסביבה על דבר אחד בלבד:
אובדן הדרך השיווקית והפאניקה בה נמצאת חברת פלאפון, אשר אינה מצליחה לגבש אסטרטגיה שיווקית יציבה וקוהרנטית וממשיכה לבלבל את עצמה ואת הציבור הרחב.

אם אין לך מה להגיד – תצעק!!!
כבר זמן רב שאני עוקב אחרי ההתגוששות בשוק הסלולר הצפוף, ואחרי המהלכים השיווקיים שמנהלות שלוש השחקניות המרכזיות בו – אורנג' שומרת בקפידה על קו תקשורתי אחיד ומתמשך (התכנים משתנים אד-הוק אך השפה התקשורתית נשארת יציבה, מבודלת ובעלת מאפיינים ברורים), סלקום מעט תזזיתית יותר (אך שומרת על מטרייה כוללת של "ככה זה כשאוהבים") ואילו פלאפון מציגה התנהלות חסרת כל עמוד-שידרה אסטרטגי, שיווקי ותקשורתי.

לרגע קט נדמה היה כי פלאפון מצאה לעצמה קו אותו ניתן לייצב ולפתח, בדמות "נבחרת הילדים". זה חביב ומסקרן, זה שונה ומבודל, והכי חשוב: זה בר-פיתוח (Scaleable) כמעט לכל סיטואציה עתידית. בינגו.

אלא שפלאפון כה חסרת בטחון עד שהיא שומטת את הקו החדש שהתחילה ליצור, מחזירה לפתע לזירה את גאידמק המרקד בגופייתו, ועכשיו מטילה אליה את המאמי היחפה מפינת יודה לוי.
וכי מה מחבר בין קמפיין המיתוג מחדש של פלאפון ("לא רק מדברים") קמפיין הילדים ("הכל אפשרי"), הקמפיין של גאידמק ("לא קונה!") והקמפיין של נינה (???) – שוב דבר חוץ מהכרזות פומפוזיות ערב הקמפיין ונסיון נואש ליצור בעזרתו "סיפור", ולו לכמה דקות…

הגישה לפיה מטרתו של קמפיין פרסומי היא "ליצור באז תקשורתי" הינה אנאכרוניסטית, מתנשאת ומזלזלת בציבור. מטרתו של קמפיין אינה רק "שידברו על זה", כי אם "שידברו על זה בהקשר ובכיוון הנכון", קריא: השפעה על עמדותיו, העדפותיו התנהגותו של הצרכן.

כאשר הפרובוקציה "חזקה" יותר מהמותג עצמו, וכאשר הקמפיין אינו מתחבר באמת עם המותג ואינו יוצר עבורו ערך מוסף מתמשך – הוא נמוג תוך זמן קצר, ומחייב את המפרסם לנסות ולמצוא שוב ושוב "סיפור חדש". אלא שהציבור כבר עייף ושבע משפע הפרובוקציות המומטרות עליו השכם והערב מכל עבר – כך שמסיבוב לסיבוב נדרשת פרובוקציה חזקה ומסעירה הרבה יותר, וחוזר חלילה…

אז מה יהיה לנו אחרי ריקוד-הגופיה של גאידמק והקראחנינה של נינה  –
דנה אינטרנשיונל פותחת את חנות הדגל שלה (!) בקמפיין כחול במיוחד?
יונית ועידו בסצינות מקפיאות על המושב האחורי של מונית הכסף
אולמרט ולינדנשטראוס מסמסים זה לזה פאנטונים של זליכה?
נחיה ונראה…

3 תגובות to “פלאפון, נינט, הקרחת והקראחנה”

  1. benziv Says:

    איכשהו בעיני הקרחת של נינט מסמנת יותר מכל את אובדן הדרך של החברה הישראלית…

  2. Idan Bchor Says:

    עם כל הכבוד לאתי ולנינט…

    דווקא עליה (או על פלאפון) להפיל את אובדן הדרך הלאומי?

  3. רונית Says:

    שכחת להזכיר את הפרסומת התמוהה של פלאפון עם ג. יפית הפוגעת קשות במיצוב של החברה!!!
    ממש לא ברור למה פלאפון בחרה לפרסם את המותג באמצעותה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: