כלבוטק – טיב טעם = 0:0 (או: ככה לא מנהלים מ-ל-ח-מ-ה)

שאלה: מה שונאים אוהדי הכדורגל יותר מכל?
תשובה: משחק דרבי שמסתיים בתוצאה 0:0.
בשביל זה באנו, קנינו גרעינים, הזענו, צעקנו, ייללנו וקיללנו?

לאחר קרוב לחודשיים של "בילד-אפ" תקשורתי אגרסיבי ואינטנסיבי, הגיע משחק העונה המסורתי בין כלבוטק לטיב טעם לשריקת הסיום – והותיר את כולנו מבואסים:
אנשי כלבוטק – שבטוחני כי הם יודעים היטב שחוץ מרייטינג נקודתי, הם פשוט לא סיפקו לנו את הסחורה המובטחת.
אנשי טיב טעם – שיזמו וניהלו את אחד הקרבות התקשורתיים השלומיאליים ביותר שנראו במקומותינו מאז ומעולם.
ואחרונים חביבים: אנו, הצופים – שהתכוננו למפגש מטלטל עם חניבעל לקטר וקיבלנו במקומו ערב עם החתול שמיל

אז מה היה לנו?

טיב טעם: כשלים מודיעיניים, תחמושת לא אפקטיבית וניהול אש חובבני
את הסיבוב הנוכחי פתחה דוקא טיב טעם, לאחר שהגיעו לאזניה שמועות על התחקיר המתבשל במערכת כלבוטק. אלא שנראה כי לטיב טעם לא היה שמץ של מושג לגבי מהות ואיכות החומרים שבידי כלבוטק (אליהם נגיע מיד), ולפיכך כל שנותר בידיהם הוא הערכות עמומות וספקולטיביות, הנשענות על הפרק הקודם ("איך הופכים עוף מקולקל לעוף מתובל") ועל הנחת היסוד כי מישהו פנימי העביר את המידע החוצה.
מכיוון שכך, בחרו אנשי טיב טעם ללכת על מתקפה אישית מול אנשי כלבוטק ("אינטרסים אפלים") ומול "עובדים ממורמרים" אשר ארגנו לדבריה "מצגים מבויימים" במטרה לנקום בחברה ולפגוע בה.
מיהם העובדים? מה תשתית הטענות שיש לחברה מולם? פה נכשלה טיב טעם בגדול, ולא הצליחה להרים את הכפפה שהיא עצמה זרקה על שולחן הדיונים הציבורי.
יש לכם חשודים? יש לכם ראיות כלשהן? לכו למשטרה ותגישו תלונה, כמו שעשו אנשי הרבוע הכחול לפני חודשים ספורים. לא הלכתם למשטרה? כנראה שאין לטענות שלכם "בשר" באיכות הנדרשת…

אפקטיביות החימוש: כפי שיודעים שכניו של שחאדה בעזה, האפקט הנוצר מפצצה אחת של טון גדול משמעותית מ- 10 פצצות של 100 ק"ג.
רוצה לומר – אם יש לך "תחמושת" תקשורתית, כדאי שתשתמש בה באופן ממוקד ובעוצמה המירבית. נכון, לטיב טעם אין ערוץ טלויזיה משל עצמה, אך יש לה גישה חופשית (גם אם בתשלום) לעיתונות המגיעה לציבור הרחב.
במקום זה בחרה טיב טעם לנהל את הקרב שלה, לפחות בשלב הראשון, באמצעות בלוג אינטרנטי… אם הגעת עד כאן כנראה שהינך בין קוראי הבלוגים במדינתנו (כן ירבו!), אך הבחירה בבלוג ככלי לתקשורת המונית הינה מוזרה למדי, בלשון המעטה.
יתירה מזו, גם בבלוג שלה רחוקה טיב טעם מלספק את הסחורה… במקום להביא עדויות ברורות ומוצקות לעוול אשר נגרם לה, כדבריה, היא מביאה אוסף אקלקטי של פוסטים הכוללים "הגיגי מסע" של אחד השותפים המשלב עסקים וכדורגל בסרביה, וטרינר החברה מספר על הסטנדרטים הגבוהים בהם היא עומדת, וכדומה… כשזה לא עובד מוסיפה טיב טעם גם מיניסייט (!) שבו מובאות, בין היתר, הקלטות משיחות אנונימיות בהן מספר אחד העובדים למנהליו על "פשעיהם" של עובדים אחרים. מי מדבר? עם מי? על מי? הכל חסוי ועמום. וכך, במקום לייצר אמינות, מגבירה טיב טעם את התחושה שבעצם אין לה אף לא חתיכת בשר אחת ביד…
באופן פרדוקסלי, וכאשר היא הבינה שהיא לא יוצרת אימפקט משמעותי בציבור, עברה טיב טעם לקמפיין היסטרי בכל ערוצי המדיה (טלויזיה, עיתונות, אינטרנט) אשר ניסה להטיל פחד ואימה ("חשדות", "ביום", "אינטרסים", "מה מסתירים ממך?") אך בפועל רק הגביר את העניין בתכנית.

בדיעבד, ולאחר השידור אמש, אני מניח כי ראשי טיב טעם מבינים עתה כי הם טעו לחלוטין לאורך כל הדרך: החל מהערכת סוג והיקף החומרים שבידי כלבוטק, היציאה הנמהרת לציבור, הניהול הכושל של המאמץ ההסברתי, ומעל הכל – התרומה הנדיבה לאחוזי הצפייה בתכנית.
על רקע זה, תמוהה במיוחד ההעדרות המופגנת של מנהלי טיב טעם מהמשדר עצמו, העדרות שהפכה עבור אנשי כלבוטק המנוסים להרמה להנחתה בסגנון "מי לא מופיע לשידור? מי שמפחד, מי שמסתיר, או מי שאין לו מה להגיד…"

אמש, מיד לאחר התכנית, פרסם "צוות ההנהלה" פוסט נוסף תחת הכותרת התגובה שלנו, בו נטען כי המשטחים שצולמו בתכנית הינם באזור בו מרוכזים משטחים המיועדים להשמדה.
אם כך, איך הגיע "המשטח להשמדה" למשאית אשר הביאה אותו מול עינינו למעדני מניה בבאר-שבע?
עיון בטוקבקים לפוסט זה מגלה שרוב הציבור פשוט לא קונה את ההסבר…
כלומר: ערוץ ההסברה הפך לערוץ נוסף בו פוגש הגולש את חבריו המביעים ברובם חוסר אמון בחברה ובמנהליה. למה לבחור ולהחזיק ערוץ אינטראקטיבי אשר תורם להפצת הכפשות ולהרחבת חוסר האמון? למנהליה ויועציה של טיב טעם הפתרונים.

את הסאגה הכושלת חותמת מסיבת העיתונאים אותה ערכה החברה היום, ובה חזרה על טיעוניה המרכזיים עד כה (מניעים אפלים, רדיפה אישית וכדומה) אך סרבה לספק ראיות והוכחות לטענותיה – אותן היא שומרת לדבריה להליכים משפטיים אותם בכוונתה לנהל בהמשך. ככה מנצחים מלחמות תקשורתיות?
שורה תחתונה: התנהלות מוזרה, ייעוץ תקשורתי כושל, וניהול חובבני של המערכה כולה.

כלבוטק: רעש וצלצולים… ואיפה הבשר שהבטחתם?
ניתן לומר על רפי גינת דברים שונים ומשונים, אך אין ספק שהבחור יודע היטב איך מכינים ומגישים סיפור להמונים.
מכיון שכך, אני מהמר כי אנשי כלבוטק כלל לא התכוונו לשדר את הכתבה בשלב זה, וכי דוקא הכפפה אותה זרקה טיב טעם היא שאילצה אותם לצאת לציבור כבר עכשיו, על אף שהם יודעים היטב כי החומרים שבידיהם אינם עומדים בסטנדרטים הגבוהים אליהם הורגלנו.
מה בעצם היה לנו אמש? כמה משטחי סחורה מופקרים בשמש ובגשם (לא נעים אבל לא חדש ולא מרגש במיוחד), כמה חתולים מצולמים מרחוק כשהם משוטטים בחצר המפעל ואולי אף מכרסמים את המשטחים (שוב, לא נעים אבל לא מזעזע), מעקב אחרי משאית חלוקה הנושאת את הסחורה המכורסמת (אבל ללא כל פאנצ'ליין – מה קרה בסוף לקרטון המכורסם? בישלו אותו? אכלו אותו?), תחקירן שמתקבל לעבודה במפעל ומדובב את העובדים האדישים (אבל לא מביא לנו שום "סחורה חמה" מעבר לזה), "צילומי אילוסטרציה" של התחקירנים אשר שמים את אפיהם בידיהם ושוכבים בסירחון לילות כימים (אתי אנגל – מאחוריך), קצת ספקולציות על הנזק העלול להגרם לציבור (אם נחתוך עם הסכין של הבשר גם את הסלט…), וכמובן – מעברונים דרמטיים + voice over שתפקידו תמיד ליצור ולהעצים את הדרמה, בעיקר כאשר היא אינה קיימת בזכות עצמה…
מה לא היה לנו? אף לא תמונת תקריב אחת של הבשר המכורסם, אף לא בדיקת מעבדה אחת שאומרת "פסול למאכל", אף לא תעוד חשאי אחד של שימוש בפועל בבשר "הנגוע"… ובקיצור – שום דבר שמתקרב לכלבוטק החדה והנשכנית.
דומה שאנשי כלבוטק הרגישו בחולשת החומרים שבידיהם, ולכן ניסו לחזק את "האריזה" – החל מהפרומואים והפתיחה הפומפוזית, המשך בתזכורת של הפרק הקודם בו הופיעו ממצאים חד משמעיים ("פסול למאכל!") ועד הפרומו לתכנית הבאה (התעללות בגן ילדים בירושלים) אשר חוזרת ומציגה תחקיר חזק ומזעזע, כמו שכלבוטק יודעת לספק כשהיא במיטבה.
שורה תחתונה: ס-ל-מ-ו-נ-ל-ה כבר אמרנו?

3 תגובות to “כלבוטק – טיב טעם = 0:0 (או: ככה לא מנהלים מ-ל-ח-מ-ה)”

  1. Zvika Roll Says:

    מסכים עם הניתוח שלך. בולט במיוחד בעיני הפיאסקו של יועצי התקשורת…איזה מין ניהול של קמפיין זה היה? אסטרטגיה של ספין שהפכה לבילד – אפ לתכונית??? בכדורגל זה גול, ולא סתם גול עצמי, גול עצמי של השוער…

  2. drinking Says:

    Well said.

  3. ליאור ליבוביץ' Says:

    הסתרת מידע מהציבור .
    1.חברת טיב-טעם מפרסמת בכמה אתרים שהם מחפשים אנשים לעבוד
    אצלהם – שכר על שעות נוספות שבתות וחגים 125%-225% .
    2.אולם,מה שחברת טיב-טעם לא מפרסמת זה ש:
    א)התשלום על השעות הנוספות חל בכלל רק מהשעה ה-10 ואילך !!!
    ב)שעושים מבחני-פתע לקופאיות עם לקוחה-סמויה כדוגמת:
    1)אחת שלא מחליטה מה לקנות ותעביר/תחזיר/תעביר/תחזיר – וקופאי
    המעז להעיר לאותה לא-החלטית הוא זה שלא בסדר המעז להעיר
    לאחת לא-החלטית !!!
    2)המתנה לשעת-מעשה וקופאי חדש שבודק בדפים מה הקוד של דבר
    מסויים – לנסות להגניב מוצר בלי תשלום – ובמקום לחזור על 4
    לאותה קופה ולשלם ובשקט – להביא מגה-פון שכל הסופר ישמע
    שאותה לקוחה סמויה הצליחה להגניב מוצר בלי שהקופאי ישים-לב
    ולהאשים את הקופאי בשיתוף-פעולה עם אותה לקוחה – יש
    מצלמות ??? לא בא לסניף לבדוק מי צודק – תלוי בחשק !!!
    ג)שקופאי המבקש להיפגש עם מנהל-הסניף לבירור עוולות שנעשו לו –
    בטרם יפוטר – יכול לשכוח מהעיניין – שכן,מה שמעניין את מנהל הסניף
    זה הכסף ואת האנשים הוא לא סופר ממטר .
    ד)אם ניקח את הסניף בנתניה – מעדיף את תושבי נתניה ("אם זה היה
    תלוי בי לא הייתי מקבלת אנשים מחדרה") למרות הניסיון שלו להראות
    שלא איכפת לו מאיפה אותו אדם בא .
    3.בברכה .

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: