עוד גלים של הצלחה באוקיינוס הכחול

bos_cover-2.jpgbos_cover-2.jpgbos_cover-2.jpgbos_cover-2.jpg

מיד עם צאתו לאור, בשנת 2005, זכה אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, ספרם המצויין של וו. צ'אן קים ורנה מובורן , שניהם פרופסורים לניהול בבית הספר היוקרתי של INSEAD, לביקורות מהללות והצלחה מסחררת: למעלה ממליון עותקים של הספר נמכרו כבר בשנה הראשונה, והוא תורגם עד כה ל-39 שפות (כולל מהדורה עברית רהוטה ומוצלחת).

נישאים על גלי ההצלחה, החליטו מנהלי INSEAD להרחיב ולמנף את הפעילות, ובגליון האחרון של INSEAD Knowledge הם מדווחים על פתיחתו הקרובה של מכון מחקר חדש (Blue Ocean Strategy Institute) אשר יתמקד בהמשך המחקר אשר שימש כבסיס לספר, ומביאים ראיון נדיר ומרתק עם המחברים – המספרים, בכנות ובצניעות האופיינית להם, על ההצלחה עד כה, על הכשלונות שבודאי עוד יגיעו וכן על כוונותיהם להמשך.

למי שעדיין לא קראו את הספר מביא הגליון גם סקירה קצרה של עיקרי אסטרטגיית האוקיינוס הכחול – שבמרכזה השאיפה לצאת מהזירה השיווקית העקובה מדם וליצור לעצמנו "נישה שיווקית" חדשה, לקוחות חדשים ורמה חדשה של רווחיות מתמשכת.

מי שקראו את הספר יוכלו לשוב ולהתרשם גם בראיון זה מהגישה הצנועה והפרגמטית של צמד הפרופסורים, שההצלחה הרבה לא העבירה אותם על דעתם ולא ניפחה יתר על המידה את מרחבי האגו האישי והמקצועי שלהם – כפי שקורה לא אחת למחבריהם של "רבי מכר" הזוכים לפתע לתהילת עולם.

את המפתח להצלחת הספר רואים קים ומובורן בשילוב המוצלח שבין המחקר האקדמי לבין הנסיון הפרקטי, "תכל'ס בשטח", וכן בהבנה כי עולם הניהול הינו עולם דינאמי אשר אינו מאפשר יצירת "מודלים ופתרונות נצחיים" – אלא מחייב התבוננות והתאמה מתמדת למציאות החדשה, זו הקיימת ברגע זה וזו העתידה להופיע בשנים הקרובות.

לא לעולם חוסן… וטוב שכך!
קים ומובורן אינם נחים על זרי ההצלחה, ולהיפך מכך – אחרי סיפורי ההצלחה הרבים, הם ממתינים דווקא לכשלונות, אשר יאפשרו הבנה רחבה יותר ו"חידוד" נוסף של התפישה ושל הכלים המעשיים המשמשים ליישומה.
"אנו שומעים סיפורי הצלחה משום שזה מה שאנשים רוצים לדבר עליו" טוען פרופ' קים. " לצערנו, אנו לא שומעים מספיק 'סיפורי כשלונות' מאחר ואנשים נוטים להחביא אותם… ככל שנכיר יותר מקרוב סיפורי כשלונות, כמו גם סיפורי הצלחה נוספים, נוכל לנתח את הסיטואציות ביתר עומק ויתר דיוק, ולשכלל את הכלים הפרקטיים שאנו מציעים… זה בדיוק תפקידו של המכון החדש המוקם עתה במסגרת INSEAD".

מקצוענות + "Basics, Basics, Basics" + חדשנות + מעוף + תעוזה + "Practise, Prctise, Practise" + קצת צניעות + פתיחות והקשבה + הכרה בגבולות "האמת הטוטאלית" = חומר למחשבה לכולנו….

*** פינת השיווק האגרסיבי ***
מידע נוסף על מפגשים מיוחדים המאפשרים הכרות מהירה וממוקדת עם אסטרטגיית האוקיינוס הכחולתמצאו כאן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: